για την Λαμία και την περιοχή της Φθιώτιδας
Καλώς ήρθες ! Login
Πρωτότυπο Θέμα
Φόρουμ Υγρότοποι - Βιότοποι 
Θέμα Ψήφισμα για την προστασία του Κραυσίδωνα στο Βόλο 
Συγγραφέας ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΚΡΑΥΣΙΔΩΝΑ ΣΤΟ ΒΟΛΟ 
Ημερ. καταχώρησης 3/20/2007 11:40:49 PM 
Κείμενο Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α

Προς τους:



Δήμαρχο Νέας Ιωνίας Μαγνησίας
Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Νέας Ιωνίας Μαγνησίας
Επιτροπή Κυκλοφοριακών θεμάτων Δήμου Νέας Ιωνίας Μαγνησίας


Κοινοποίηση:

1. Βουλευτές Νομού Μαγνησίας

2. Νομάρχη Μαγνησίας

3. ΥΠΕΧΩΔΕ (κο Υφυπουργό)

4. Συνήγορο του Πολίτη

5. Αρμόδια διεύθυνση Ευρωπαϊκής Ένωσης

6. ΚΕΔΚΕ

7. ΚΕΔΚΕ (Βιώσιμη κινητικότητα)

8. Τοπικό, Αθηναϊκό και Οικολογικό Τύπο





Όλοι εμείς που σήμερα 19 Μαρτίου 2007 στις 6:00 μ.μ. συγκεντρωθήκαμε παρόχθια του χειμάρρου Κραυσίδωνα δηλώνουμε ότι:



Στην πόλη μας, μετά από αγώνα και προσπάθεια, κατακτήθηκε από τους δημότες της και υλοποιήθηκε από το Δήμο Νέας Ιωνίας Μαγνησίας, το Περιβαλλοντικό έργο διαμόρφωσης της οδού Καραμπατζάκη, παρόχθιου του χειμάρρου Κραυσίδωνα, το οποίο χρηματοδοτήθηκε το 1993-94 από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα LIFE.

Ο Κραυσίδωνας είναι ένας χείμαρρος που διασχίζει το Πολεοδομικό Συγκρότημα Βόλου - Νέας Ιωνίας και αναμφισβήτητα είναι πνεύμονας πρασίνου και οξυγόνου. Έχοντας τις πηγές του στο Πήλιο και καταλήγοντας στον Παγασητικό, είναι στην κυριολεξία μια «γραμμική» ανάσα για την πόλη, που υποφέρει από την αερορύπανση.

Η μελέτη για την ανάπλαση της περιοχής του Κραυσίδωνα περιελάμβανε ένα όμορφο σχεδιασμό, φιλικό προς το περιβάλλον, που θα δινόταν στους ανθρώπους των δύο πόλεων, όπως αναφέρεται στην υποβληθείσα μελέτη για χρηματοδότηση από την Ε.Ε. Κατέληξε όμως, μετά από μεθοδευμένες ενέργειες του Δήμου Βόλου και παρ’ όλες τις αντιδράσεις μας, καταγγελίες κ.λπ., να τείνει να μετατραπεί σε ό,τι χειρότερο για την πόλη. Δηλαδή σε εσωτερικό περιφερειακό δακτύλιο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Η μόνη αντίσταση σ’ αυτούς τους σχεδιασμούς, αποτελεί η οδός Καραμπατζάκη, στη πλευρά του Δήμου Νέας Ιωνίας Μαγνησίας, η οποία διαμορφώθηκε, μέσα από το Πρόγραμμα LIFE, σε δρόμο πειθαρχημένης κυκλοφορίας, με μη διαμπερή κίνηση των αυτοκινήτων. Αποτελεί πόλο έλξης για τους δημότες των δύο πόλεων σαν χώρο περιπάτου, χωρίς να αποτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα δίνει στα παιδιά, (ασφαλή πρόσβαση για το Σχολικό Συγκρότημα Μουρτζούκου), στους πεζούς, στα άτομα με κινητικές δυσκολίες, στο ποδήλατο, το μερίδιο ποιότητας ζωής που δικαιούνται, στην ασφυκτική και χωρίς πράσινο, δόμηση της γύρω περιοχής.

Οι εξαγγελίες της νέας Δημοτικής αρχής Νέας Ιωνίας Μαγνησίας, φέρουν αυτό το έργο να καταργείται, ώστε να λειτουργήσουν οι δύο παρόχθιοι οδοί (πλευρά Βόλου και Νέας Ιωνίας) ως άνοδος και κάθοδος, συνδεόμενοι κάθετα με τον υπό κατασκευή περιφερειακό δακτύλιο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου - Νέας Ιωνίας.

Με την υλοποίηση της παραπάνω εξαγγελίας, προσπάθεια και έργο καταργούνται, με ό,τι συνέπειες αυτή η ενέργεια θα έχει στην ποιότητα ζωής των δημοτών.

Επειδή :

Ζούμε σε μια εποχή που ανάλογοι χώροι πρέπει να αυξάνουν και όχι να καταστρέφονται.


· Ο χώρος καθιερώθηκε σαν περιοχή «εφησυχασμένης κυκλοφορίας», αναγνωρίστηκε από πλήθος μικρών και μεγάλων δημοτών της Νέας Ιωνίας Μαγνησίας και του Βόλου, τον οποίο βιώνουν και απολαμβάνουν καθημερινά.



Αποτελεί κατάκτηση των δημοτών και είναι πρότυπο σχεδιασμού, στα πλαίσια της βιώσιμης κινητικότητας και αρμονικής συνύπαρξης πεζού και αυτοκινήτου.


Το έργο χρηματοδοτήθηκε με βάση συγκεκριμένες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Νέας Ιωνίας Μαγνησίας.


Οι ισχυρισμοί ότι έχουν αλλάξει τα δεδομένα από το 1994, σε καμιά περίπτωση δεν οδηγεί τα πράγματα στην καταστροφή αυτού του γραμμικού ανθρώπινου χώρου, αλλά απεναντίας ενισχύει την αναγκαιότητα ύπαρξής του, τον κατοχυρώνει και αποτελεί παράδειγμα σωστής σκέψης.


Το φαινόμενο του θερμοκηπίου, έχει να κάνει σε σημαντικό ποσοστό και με την αλόγιστη χρήση του αυτοκινήτου. Σε παγκόσμιο επίπεδο πλέον, επιβάλλεται ο περιορισμός της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στα αστικά κέντρα, διότι αποδεδειγμένα οι επιπτώσεις στην υγεία και στην ποιότητα ζωής είναι καταστροφικές - θόρυβος, καυσαέριο, μικροσωματίδια, επικινδυνότητα σε πεζούς και ποδηλάτες. Τα πολεοδομικό δε συγκρότημα της πόλης μας, δυστυχώς, βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας σε ότι αφορά τα προαναφερόμενα.


Η διαμόρφωση της οδού Καραμπατζάκη είναι ζήτημα που τέθηκε και λύθηκε στις 27 Ιουνίου 1990 με τον ξυλοδαρμό των δημοτών από τα Μ.Α.Τ. στον Κραυσίδωνα και το πλήθος, που το βράδυ της ίδιας μέρας, απαίτησε προστασία και ανάπλαση της περιοχής του Κραυσίδωνα, τη σθεναρή στάση του Δήμου Νέας Ιωνίας Μαγνησίας και τη συντριπτική πλειοψηφία των φορέων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, να διεκδικούν ποιότητα ζωής, δηλώνοντας ταυτόχρονα την αντίθεσή τους στην τότε επιχειρούμενη επικάλυψη του χειμάρρου.


Κανένας νέος δρόμος και καμιά νέα διάνοιξη δεν πρόκειται να απαλλάξει την πόλη από το φόρτο του αυτοκίνητου. Αντίθετα, επιβάλλεται να δοθούν αξιόλογες και αξιόπιστες εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης, ώστε να αλλάξει η νοοτροπία της αλόγιστης χρήσης του αυτοκινήτου. Οι αποφάσεις των κρατούντων για τις τύχες της κάθε πόλης, πρέπει να είναι βήματα μπροστά στη διαχείριση αυτού του προβλήματος που λέγεται αυτοκίνητο στα αστικά κέντρα, το οποίο φέρει και την ευθύνη για το 30% της αερορύπανσης μέσα στις πόλεις.


Πρόσφατα οι αρχηγοί των κρατών δεσμεύθηκαν να δρομολογήσουν τρόπους για τη διαφύλαξη και προστασία του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των πολιτών. Σίγουρα η Ελλάδα, η Μαγνησία, η Πόλη μας δεν θα θέλαμε να αποτελέσει παράδειγμα προς … αποφυγή.


Το γεγονός ότι στην Ελλάδα τίποτε δεν θεωρείται αυτονόητο, είναι ένα γεγονός που αναγκαστικά μας επαναφέρει σε αγωνιστική διαδικασία, προκειμένου να διαφυλάξουμε αυτό που με αγώνες κατακτήσαμε και που οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έπρεπε πρώτοι αυτοί να διαφυλάξουν.


Οφείλουμε να αγωνισθούμε ώστε να διαφυλαχθεί, να βελτιωθεί και να επεκταθεί το εν λόγω έργο, με στόχο την καλύτερη ποιότητα ζωής των δημοτών του πολεοδομικού μας συγκροτήματος.

Οι συγκεντρωθέντες Φορείς και πολίτες

Πληροφορίες: Κωνσταντίνος Κεχαΐδης κινητό: 6976 555 888 & Ευστάθιος Χαλαστάρας 6978 243 685
 
      
Απαντήσεις
Θέμα Re: Ψήφισμα για την προστασία του Κραυσίδωνα στο Βόλο 
Συγγραφέας ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΗ ΜΑΓΝΗΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ 
Ημερ. καταχώρησης 3/21/2007 5:52:01 PM 
Κείμενο Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΏΝ και η διάνοιξη της οδού Καραμπατζάκη

Για τη λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος οι δύο δημοτικές αρχές του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου βλέπουν την διάνοιξη της οδού Καραμπατζάκη και επειδή αυτή ανήκει στο δήμο Ν. Ιωνίας τον πρώτο λόγο τον έχει ο Δήμαρχός της κ. Μαβίδης
Εδώ και πολλά χρόνια οικολογικές ομάδες και μη, του πολεοδομικού συγκροτήματος προτείνουν να δούμε την κίνηση στην πόλη αλλιώς. Να δούμε πρώτα τον άνθρωπο και την μετακίνησή του και μετά το αυτοκίνητο, ως συμπληρωματικό μέσο. Μέσα στη λογική αυτή υπήρξαν και οι γνωστές σε όλους μας κινητοποιήσεις για τη διάσωση του Kραυσίδωνα από την τσιμεντοποίησή του που η τότε κυβέρνηση μέχρι και τα ΜΑΤ έστειλε, από πολύ μακριά, για να επιβάλλει την απόφασή της αυτή. Πραγματοποιήθηκαν πολλές εκδηλώσεις, κινητοποιήσεις, ομιλίες, συζητήσεις, συναυλίες, κατασκηνώσεις στο ποτάμι κ.α. για την διάσωση του χειμάρρου. Μετά από αυτές τις κινητοποιήσεις των πολιτών του πολεοδομικού συγκροτήματος αποφασίστηκε και από τις δύο δημοτικές αρχές να γίνει ο Κραυσίδωνας πραγματικός πνεύμονας πρασίνου, με «πειθαρχημένη κυκλοφορία», πάρκο, ποδηλατόδρομος, χώρος αναψυχής. Βρήκαν οι τότε ιθύνοντες τα κατάλληλα προγράμματα της Ε.Ε. για την υλοποίηση αυτού του στόχου. Και το πρόγραμμα έγινε στα χαρτιά με το όνομα «το όνειρο του Κραυσίδωνα» Όμως η απαίτηση των πολιτών για το «όνειρο» υλοποιήθηκε μόνο σε ένα τμήμα του Δήμου Ν. Ιωνίας, στην οδό Καραμπατζάκη. Ο δήμος Βόλου, παρ’ όλες τις διαμαρτυρίες πολιτών συνέχισε με την διαπλάτυνση της Ζάχου και το άνοιγμά της από Λαρίσης μέχρι τον περιφερειακό. Και τώρα αφού έχει μπλοκαριστεί η Ζάχου από τα πολλά αυτοκίνητα ζητείται και η διάνοιξη της οδού Καραμπατζάκη, ώστε να γίνουν οι δύο δρόμοι παράλληλοι του χειμάρρου η μία άνοδός και ή άλλη κάθοδος. Όμως είναι σε όλους γνωστό, ότι, όσο πιο πολλά αυτοκίνητα μπαίνουν μέσα στην πόλη, τόσο πιο πολλά προβλήματα δημιουργούνται στους κατοίκους της. Αλήθεια τα πολυώροφα parking ή αυτό του λιμανιού, που έγιναν μέσα στην πόλη, έλυσαν το κυκλοφοριακό πρόβλημα ;
Στη συνέχεια υπήρξαν μελέτες για δίκτυα πεζοποδηλατοδρόμων οι οποίες και αυτές έμειναν στα συρτάρια των υπηρεσιών
Ο Δήμαρχος Ν. Ιωνίας ανάμεσα στις προτάσεις του βάζει και το «Δημοψήφισμα» για την διάνοιξη τη οδού Καραμπατζάκη. Όμως το δημοψήφισμα έγινε κ. Δήμαρχε το 1990, όταν εκατοντάδες πολίτες τόσο του Βόλου όσο και της Ν. Ιωνίας «ψήφισαν» το όνειρο του Κραυσίδωνα, διακινδυνεύοντας ακόμα και την ίδια τους τη σωματική ακεραιότητα.
Αυτά που χρειαζόμαστε δεν είναι τα μεγάλα έργα, αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, αλλά μια άλλη πολιτική για την μετακίνηση και την επικοινωνία μεταξύ των πολιτών που κατοικούν σε ένα τόπο. Μια πολιτική για μια πόλη επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων και όχι αποξένωσης και αποκλεισμών. Μια πόλη που δεν θα είναι κυρίαρχη η μετακίνηση των εμπορευμάτων, αλλά η μετακίνηση των ανθρώπων , όχι μια πόλη- επιχείρηση αλλά μια πόλη των δικαιωμάτων των πολιτών της.
Η Παρέμβαση Πολιτών
Στηρίζει και συμμετέχει στον αγώνα των «φίλων του Κραυσίδωνα» και των περιοίκων, για τη μη διάνοιξη της οδού Καραμπατζάκη.
Διεκδικεί :
Την άμεση υλοποίηση του «ονείρου του Κραυσίδωνα» καθ’ όλο το μήκος του και από τις δύο πλευρές του.
Την σύνδεσή του με δίκτυο πεζοποδηλατοδρόμων οι οποίοι θα σε οδηγούν στο σχολείο, στην εργασία, στην αγορά, στις υπηρεσίες.
Την σύνδεσή του με μικρά οικολογικά λεωφορεία όλο το εικοσιτετράωρο, δωρεάν για μαθητές και φοιτητές.
Συνολικό κυκλοφορικό σχεδιασμό για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, στην κατεύθυνση της μετακίνησης των πολιτών με άξονα τη δημόσια συγκοινωνία, τα ποδήλατα και τους πεζούς.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑ Η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.
ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΝΑ ΞΑΝΑΓΙΝΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ .
ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΞΑΝΑΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ .


ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΗ ΜΑΓΝΗΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΠΟΛΗ

ΜΑΡΤΗΣ 2007
 
 
 

Site Meter

ecology Portal (C) 2002
Τα πνευματικά δικαιώματα των περιεχομένων του δικτυακού τόπου είναι ιδιοκτησία του e-ecology.gr και η όποια αντιγραφή ή αξιοποίηση δύναται να γίνεται ύστερα από έγγραφη άδεια του κατόχου ή με αναφορά στην πηγή (e-ecology.gr)