sstamellos

sstamellos

22 Σεπτεμβρίου: Πανευρωπαική Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητ

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
μέλος του ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ
www.ecogreens.gr email: ecogreen@otenet.gr
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΛΑΜΙΑΣ

22 Σεπτεμβρίου: Πανευρωπαική Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο
Μετακίνηση ανθρώπων και όχι οχημάτων!

Διοργανώνονται κάθε χρόνο στη Λαμία, όπως και σε πολλές άλλες πόλεις, εκδηλώσεις στο πλαίσιο της καθιερωμένης ετήσιας Ευρωπαϊκής Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο. Ουσιαστικά όμως καμία από τις δεσμεύσεις των τοπικών Αρχών για τη μέρα αυτή δεν έχει υλοποιηθεί, ενώ κυρίαρχη είναι η αίσθηση ότι το αυτοκίνητο έχει πλήρως κυριαρχήσει στην καθημερινότητα των μετακινήσεων αφήνοντας ελάχιστο χώρο για τα άλλα μέσα και τους πεζούς.

Η διαπίστωση είναι ότι:
 Η Λαμία έχει καταντήσει να ασφυκτιά από τα χιλιάδες αυτοκίνητα, τον ανεπαρκή σχεδιασμό, την έλλειψη πολιτικής βούλησης και οράματος
 Τα χιλιάδες αυτοκίνητα έχουν αφανίσει κάθε ζωτικό χώρο, και υπερκάλυψαν τις δυνατότητες στάθμευσης στους δρόμους της πόλη μας
 Οι ποδηλατόδρομοι είναι ανύπαρκτοι, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι δεν υπάρχει στον ορίζοντα κανένας ουσιαστικός σχεδιασμός και προοπτική παρά τις προτάσεις που υπάρχουν και έχουν κατά καιρούς συζητηθεί. Η κυκλοφορία με ποδήλατο στην πόλη είναι αδύνατη και επικίνδυνη.
 Χρόνια συζητιέται το κυκλοφοριακό της πόλης. Τόνοι χαρτιού και μελάνης έχουν ξοδευτεί για μελέτες, ανακοινώσεις, άρθρα και προτάσεις.
 Τα πεζοδρόμια είναι γεμάτα εμπόδια και σε πολλές περιπτώσεις απροσπέλαστα και απαγορευτικά για άτομα με κινητικά προβλήματα και όχι μόνο.
 Λείπουν εντελώς οι διαγραμμίσεις για τους πεζούς, αφού και εδώ η βασική φιλοσοφία είναι η διευκόλυνση του ΙΧ.
 Τα αστικά λεωφορεία δεν κατάφεραν να προσελκύσουν τους πολίτες και να αυξήσουν την επιβατική κίνηση και δεν αποτελούν επιλογή, αλλά λύση ανάγκης για όσους δεν διαθέτουν αυτοκίνητο.

Ως πολίτες αυτής της πόλης διεκδικούμε το αυτονόητο δικαίωμα να κυκλοφορούμε με ασφάλεια σαν πεζοί.

Η πόλη έχει ανάγκη από μέτρα αποθάρρυνσης της χρήσης και υποβάθμισης του ρόλου του ΙΧ στο κέντρο, έχει ανάγκη από μεγάλο δίκτυο πεζοδρόμων, από περιφερειακά πάρκιγκ, στο κέντρο υπόγεια πάρκιγκ μόνο για τους μόνιμους κατοίκους και με χαμηλό κόστος, περιφερειακούς δρόμους και ενίσχυση του ρόλου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Το πρώτο σε μια συζήτηση για το κυκλοφοριακό είναι η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για τα προβλήματα που δημιουργεί η αλόγιστη χρήση του αυτοκινήτου και για την επιβεβαίωση της προτεραιότητας των πεζών. Επίσης η ενθάρρυνση για την αλλαγή της νοοτροπίας σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις στην πόλη και την προστασία του περιβάλλοντος. Να αναδειχθεί και να ενισχυθεί ο ρόλος των «ενεργών τετραγώνων», τις λειτουργικές ανάγκες των οποίων θα μελετήσουν οι αρμόδιοι φορείς σε συνεργασία με τους κατοίκους και την επιτροπή του κάθε τετραγώνου, λειτουργικές ανάγκες σε χώρους στάθμευσης και κυκλοφορίας.

Να γίνει βελτίωση των πεζοδρομίων, αυτών έστω των μικρών, να απομακρυνθούν οι ζαρντινιέρες, τα τραπεζοκαθίσματα και τα εμπορεύματα, ακόμη και τα σκαλοπάτια των κατοικιών ή των καταστημάτων, που «τρώνε» το πεζοδρόμιο και εμποδίζουν τη διέλευση των πεζών.

Να δρομολογηθούν μικρά λεωφορεία για τις άγονες γειτονιές με πυκνότερα δρομολόγια, ώστε να χρησιμοποιούνται από μεγαλύτερο αριθμό κατοίκων. Λεωφορεία οικολογικά με φυσικό αέριο ή υγραέριο και με οικονομικό εισιτήριο. Η χρήση του ΙΧ δεν πρόκειται να μειωθεί όσο οι εναλλακτικές επιλογές παραμένουν ακριβότερες σε χρήμα, χρόνο και ευκολία

Να ενισχυθεί ο ρόλος του ποδηλάτου και να γίνουν κατάλληλοι ποδηλατόδρομοι, ειδικά στη νότια Λαμία, όπου υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις.

Να γίνουν περιφερειακά υπόγεια πάρκιγκ έξω από τα όρια του κέντρου, μακριά από τις πέντε κεντρικές πλατείες Πάρκου, Διάκου, Λαού, Ελευθερίας και Θεάτρου. Να εξασφαλιστούν δωρεάν πάρκιγκ στις έξι εισόδους της πόλης (Γαλανέικα, Μαγνησία, Έκθεση, Αμπλιανη, Παγκράτι, Καλύβια), όπου να μπορεί κανείς να αφήσει το αυτοκίνητό του και να έρθει στο κέντρο με μικρά λεωφορεία, τα οποία θα κινούνται διαρκώς χωρίς αφετηρίες με συγκεκριμένα δρομολόγια. Πάρκινγκ στο κέντρο μόνο με πλήρως αιτιολογημένη κυκλοφοριακή μελέτη και μόνο για την εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων. Πάρκινγκ υπόγεια με υπέργειες πεζοδρομήσεις και πράσινο

Να γίνουν περιφερειακοί δρόμοι. Η βόρεια παράκαμψη, που θα οδηγεί από το Καρπενήσι και τη Δυτική Φθιώτιδα, πίσω από τον Προφήτη Ηλία στο νέο Νοσοκομείο και προς το Δομοκό, και ανάποδα. Και η νότια παράκαμψη, που θα διώχνει τα αυτοκίνητα προς την Αθήνα και την Ανατολική Φθιώτιδα. Να γίνει η ανατολική είσοδος της πόλης από τον δρόμο Λαμίας – Δομοκού

Να εξασφαλιστούν κατά προτεραιότητα ελεύθεροι χώροι και να σταματήσει η ανέγερση πολυκατοικιών στο κέντρο. Κι αυτό είναι θέμα κυκλοφοριακό! Όχι άλλη συμφόρηση με την αύξηση του πληθυσμού σε μια κυκλοφοριακά προβληματική περιοχή. Τα τελευταία χρόνια χάθηκαν πολλά οικόπεδα, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν ανάσες πρασίνου για τις υποβαθμισμένες γειτονιές και δρόμους. Οικόπεδα που θα μπορούσαν να απαλλοτριωθούν με χρήματα του δήμου

Με δεδομένη την αδιαφορία και απραξία των τοπικών Αρχών, οι Οικολόγοι Πράσινοι καλούμε τους πολίτες της πόλης να διεκδικήσουν το δικαίωμα στην πόλη και στην ζωή μέσα από την καθημερινή τους στάση και συμπεριφορά.

Η 22 Σεπτεμβρίου καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση σαν Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο και έχει σκοπό να προαγάγει έναν ευρύ κοινωνικό διάλογο για μια άλλη αντίληψη σχετικά με το βιώσιμο αστικό περιβάλλον, ειδικά μέσα από μια νέα θεώρηση, όπου τα μαζικά μέσα μεταφοράς, το ποδήλατο και η πεζοκίνηση κερδίζουν έδαφος έναντι του αυτοκινήτου και ο πολίτης επανακτά το ζωτικό του χώρο στο κέντρο των πόλεων

Scroll to Top