sstamellos

sstamellos

Να συνεχιστεί η συζήτηση για τους Ελεύθερους Χώρου

""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5546452632966162178"
Λαμία, 3/12/2010

Η συζήτηση στη Δημαρχιακή Επιτροπή σχετικά με τις παραβάσεις των καταστημάτων, μαραθώνια όπως ονομάστηκε από τα ΜΜΕ, και η απόφασή της Δημαρχιακής Επιτροπής, ανέδειξε για μια ακόμα φορά το πρόβλημα της διαχείρισης των ελεύθερων χώρων και της κατάστασης που επικρατεί στο κέντρο της πόλης. Μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από αυθαιρεσίες και από έλλειψη ελέγχου. Ειδικά στην προεκλογική περίοδο ζήσαμε εικόνες απαράδεκτες και χαοτικές.

Στο ιστορικό κέντρο της Λαμίας τα προβλήματα είναι πολλά. Είναι οι εμπορικές και ψυχαγωγικές χρήσεις σε βάρος της κατοικίας, είναι η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η έλλειψη καθαριότητας, η έλλειψη υποδομών. Είναι όμως κυρίως η ηχορύπανση και η παράνομη κατάληψη των πεζόδρομων και των πεζοδρομίων από τα τραπεζοκαθίσματα των καταστημάτων• και δεν είναι «οι ανοιχτές πόρτες» των καταστημάτων, όπως τονίστηκε στη Δημαρχιακή Επιτροπή για ευνόητους λόγους.

Όμως πού είναι η ζωή σε μια πόλη; Πού ανιχνεύεται ο χαρακτήρας της; Πού “χτυπά η καρδιά της”; Πού αλλού από τον “ιστορικό της πυρήνα”, το Κέντρο, που λεπτό το λεπτό καταγράφει την ακμή και την παρακμή, τη λειτουργία και την ποιότητα και είναι ο καθρέφτης της πόλης.
Το τελευταίο και επίμαχο χρονικό διάστημα πριν τις εκλογές σίγουρα η Δημοτική Αρχή και η Δημοτική Αστυνομία όχι μόνο δεν έκαναν σωστά τη δουλειά τους, αλλά λειτούργησαν εκτός ορίων. Σίγουρα η Δημοτική Αρχή επέτρεψε την ασυδοσία. Σίγουρα η αγανάκτηση των πολιτών δεν βρήκε ανταπόκριση. Επειδή όμως οι δημοτικές εκλογές είναι πρόσφατες και η παρούσα Δημοτική Αρχή πήρε τυπικά την έγκριση να συνεχίσει το έργο της, εμείς δεν έχουμε παρά να ασκήσουμε δημιουργική κριτική και να προτείνουμε λύσεις για τη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής του πολίτη.
Προτείνουμε λοιπόν:
Για να μπει τάξη στα πεζοδρόμια, στους πεζόδρομους και τις πλατείες γενικά, είναι αναγκαίο να συνταχθεί Κανονισμός, που να ρυθμίζει τις χρήσεις αυτών των χώρων και τις καταλήψεις τους. Κανονισμός που να εξασφαλίζει την όσο το δυνατόν καλύτερη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των πεζών και των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες ταυτόχρονα με την αισθητική προστασία και με αντικειμενικό στόχο την βελτίωση της καθημερινότητας των δημοτών και την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε κανονιστικά πλαίσια.

Βασικά στοιχεία του Κανονισμού πρέπει να είναι:
– Τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τοπογραφικά κλπ που πρέπει να προσκομιστούν για την χορήγηση της άδειας χρησιμοποίησης κοινόχρηστου χώρου και η διάρκεια της χορηγούμενης άδειας κατάληψης.
– Για τους πεζόδρομους: να οριστεί η ζώνη για την ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής διέλευση των πεζών (και οχημάτων σε έκτακτες περιπτώσεις) σύμφωνα και με την νομοθεσία. Σε περιοχές δε, όπου η κύρια χρήση ορίζεται ως εμπορική, πρέπει να υπάρχει ελεύθερη ζώνη στάσης μπροστά στις προθήκες των καταστημάτων (ζώνη οπτικής συναλλαγής) πέραν της ελεύθερης ζώνης όδευσης των πεζών.
– Στα πεζοδρόμια που είναι μικρότερα από δύο μέτρα, δεν πρέπει να δίνεται καμιά άδεια κατάληψης. Εννοείται ότι σε πεζοδρόμια μεγαλύτερα των δύο μέτρων, η κατάληψη θα είναι στο πέραν των δύο μέτρων τμήμα και σύμφωνα με τα παραπάνω.
– Για τις πλατείες: να οριστεί μέγιστο εμβαδό κατάληψης της κάθε πλατείας, να καθοριστεί η αισθητική των τραπεζοκαθισμάτων και του λοιπού εξοπλισμού, οι τέντες κλπ.
– Να καθοριστούν τα τέλη χρήσης κοινόχρηστων χώρων και οι κυρώσεις σε περίπτωση αυθαίρετης χρήσης, παράνομης κατασκευής, που σημαίνει άμεση απομάκρυνση με ταυτόχρονη ενημέρωση του εισαγγελέα για αυτόφωρη παράβαση
– Όλες οι άδειες θα συνοδεύονται από τοπογραφικό και θα είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο και σε εμφανές σημείο του καταστήματος για να μπορούν οι πολίτες να ελέγχουν την τήρηση του Κανονισμού. Στο διαδίκτυο θα αναρτώνται και τα ποσά που εισπράττει ο Δήμος από την εκμίσθωση των κοινόχρηστών χώρων.
– Να οριστούν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου και να καθοριστούν γενικά οι ευθύνες.
– Περίπτερα που πράγματι εμποδίζουν την ασφαλή διέλευση να μετακινούνται. Ζαρντινιέρες, εμπορεύματα, ακόμη και σκαλοπάτια κατοικιών ή καταστημάτων που "τρώνε" το πεζοδρόμιο και εμποδίζουν τη διέλευση πεζών, να απομακρύνονται.
– Ο κανονισμός να προβλέπει επίσης τι θα ισχύει σε περιπτώσεις επισκευής και ανέγερσης οικοδομών ή κατασκευής έργων, σχετικά με τη διατήρηση της αρχιτεκτονικής μορφής των δρόμων και την προστασία του περιβάλλοντος απαγορεύοντας τις αφισοκολλήσεις κ.ά

Ειδικό κεφάλαιο να αναφέρεται στις πινακίδες των καταστημάτων και σε ό,τι αφορά στο μέγεθος και την αισθητική, τη διάταξη και το ύψος από το δρόμο κλπ. Αυτή η άναρχη τοποθέτηση των εμπορικών πινακίδων πρέπει να τελειώσει.
Να απαγορεύεται η τροφοδοσία καταστημάτων εκτός των επιτρεπόμενων ωρών, που όμως τα οχήματα θα σταθμεύουν στις ειδικά διαμορφωμένες εσοχές των πεζοδρομίων.
Για την εποπτεία και τον έλεγχο: να γίνεται από τη Δημοτική Αστυνομία σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου, το Τμήμα Τάξης και την Τροχαία, τους επόπτες καθαριότητας και τους οικονομικούς επόπτες του δήμου. Μπορεί όμως και πρέπει να συσταθεί ειδική υπηρεσία η οποία να δέχεται τις καταγγελίες και τα παράπονα των δημοτών, ακόμα και προφορικές καταγγελίες, και να επιλαμβάνεται χωρίς καθυστερήσεις.

Η σύνταξη του Κανονισμού να γίνει σε συνεργασία του Δήμου με τους καταστηματάρχες, απλούς πολίτες, το ΤΕΕ και το Σύλλογο Αρχιτεκτόνων σε ό,τι αφορά στο αισθητικό μέρος των περιπτέρων, των πινακίδων των καταστημάτων και της εικόνας των πλατειών.

———————————————

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ
Και να ενημερώνεστε κάθε φορά που δημοσιεύουμε μια νέα ανάρτηση ιστολογίου.
Scroll to Top