Η Λαμία θεωρείται, και είναι, από τις ελληνικές πόλεις με την μεγαλύτερη ηχορύπανση. Δεν φταίνε οι ανηφόρες και κατηφόρες, ούτε γιατί έίναι χτισμένη ανάμεσα σε λόφους. Φταίει η νοοτροπία μας, η έλλειψη κανόνων συμπεριφοράς, η έλλεψη σεβασμού προς τον συνάνθρωπό μας και τον ίδιο μας τον εαυτό. Η έλλειψη σωστής αστυνόμευσης. Φταίει όμως και η απουσία ελεύθερων χώρων και πρασίνου. Αυτά τα δύο τελευταία, στο βάθος του χρόνου δημιουργούν συνείδηση, δημιουργούν χαρακτήρες και συμπεριφορές. Γιατί ο άνθρωπος, που μεγαλώνει σε συνθήκες «άγριες», μέσα στο τσιμέντο, χωρίς ακούσματα πουλιών, χωρίς να του δοθεί τη ευκαιρία να «ξαποστάσει» κάτω από τη σκιά του δέντρου ή να απολαύσει το φεγγάρι στην απόλυτη σιωπή της νύχτας, να μετρήσει τα αστέρια συντροφιά με τα τριζόνια, τις κολοφωτιές και τα βατράχια, έ, δεν μπορεί να καταλάβει γιατί δεν πρέπει να μαρσάρει τη μοτοσικλέτα του στο κέντρο της πόλης, ιδιαίτερα σε ώρες κοινής ησυχίας
Τον έχουμε συνηθίσει πια το θόρυβο στην οδό Υψηλάντη. Αν κάποια μέρα πεζοδρομηθεί, θα μας λείψει αυτή η ωραία φασαρία, τα μαρσαρίσματα, οι σούζες. Ποιος θα μπορούσε να ζήσει στην Υψηλάντη χωρίς το θόρυβο; Ιδιαίτερα μετά τα μεσάνυχτα…Έχει τις πρωτιές της. Είναι από τις πρώτες πανελλαδικά σε ηχορύπανση οδούς των ελληνικών πόλεων μεσαίου μεγέθους.
Ας σοβαρευτούμε. Είναι σοβαρό ζήτημα η αστυνόμευση των μηχανών. Δεν υπάρχει αστυνόμευση! Πόσες φορές είδατε αστυνομικό να κάνει παρατήρηση σε «σουζά»; Αλλά και ποιος ξεχνάει τα δυστυχήματα στην Υψηλάντη;
ΠΡΟΤΑΣΗ 1Η. Έλεγχο στα μηχανάκια, και ιδιαίτερα στους δρόμους που έχουν τα μεγαλύτερα προβλήματα ηχορύπανσης. Είναι γεγονός ότι τα περισσότερα μηχανάκια κυκλοφορούν παράνομα χωρίς άδεια, με κομμένες ή ακατάλληλες εξατμίσεις. Προτείνουμε να κατάσχονται, όσα έχουν ακατάλληλες εξατμίσεις, και να στέλνονται σε συνεργείο συμβεβλημένο με την Αστυνομία για αλλαγή εξάτμισης. Να επιστρέφεται στον ιδιοκτήτη πληρώνοντας το κόστος της επισκευής ή της καινούργιας εξάτμισης και να παραδίνονται οι πινακίδες από την Αστυνομία αφού πληρωθεί το πρόστιμο, που προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Αν ο ιδιοκτήτης είναι ανήλικος, να πηγαίνει με τον πατέρα του. Έτσι και οι σούζες θα σταματήσουν και οι θορυβώδεις εξατμίσεις θα σιγήσουν. Υπάρχει αντίρρηση;
ΠΡΟΤΑΣΗ 2Η Όριο ταχύτητας μέσα στην πόλη και ιδιαίτερα στους μεγάλους δρόμους με αυστηρή επιτήρηση. Η Αστυνομική Διεύθυνση και ο Δήμος να ανακοινώσει μέτρα εφαρμογής του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και συμπεριφοράς. Να γίνουν συστάσεις και συζητήσεις σε νεολαίστικους χώρους και στα σχολεία. Ιδιαίτερα για την Υψηλάντη, να κατασκευαστούν "σαμαράκια" για να μειωθεί επιτέλους η ταχύτητα και να γίνει κυκλικός κόμβος στην Ανοιξη, στη συμβολή της Υψηλάντη με την Μακροπούλου και για να διευθετηθεί η κίνηση εκατέρωθεν. Μήπως και ησυχάσουμε λίγο!
ΠΡΟΤΑΣΗ 3Η Στα πλαίσια του ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ για το αστικό και περιαστικό πράσινο, να μελετηθούν λύσεις ανάπτυξης πρασίνου, ελεύθερων αστικών περιοχών και δεντροστοιχιών στις λεωφόρους.
Επειδή έρχονται και παρέρχονται τετραετίες δημοτικών αρχών χωρίς να γίνεται τίποτα, θα μου επιτρέψετε να ρωτήσω: Τι έκανε η παρούσα δημοτική αρχή αυτά τα 5 σχεδόν χρόνια για το θέμα αυτό; Ή τι έκαναν όλες οι δημοτικές αρχές τα τελευταία χρόνια στη Λαμία; Μήπως αυξήθηκε το πράσινο; Μήπως εξασφαλίστηκαν κοινόχρηστοι χώροι;. Πού είναι οι δεντροστοιχίες, στις λεωφόρους έστω, για τη μείωση του θορύβου; Πού είναι οι παρεμβάσεις στην Αστυνομία με συγκεκριμένες προτάσεις για την αύξηση της αστυνόμευσης μέσα στην πόλη;
Μήπως πρέπει να ξαναθυμίσουμε ότι κάθε χρόνο θρηνούμε νέους ανθρώπους θύματα της ταχύτητας μέσα στους δρόμους της πόλης;
Έχει ιδιαίτερη αξία να ανοίξει συζήτηση για το θέμα αυτό. Να ακουστούν προτάσεις και να καταλήξουμε σε προτάσεις με αποδέκτες τους υπεύθυνους και ιδιαίτερα τη δημοτική αρχή της πόλης. Ίσως και της κάθε πόλης … Αναμένουμε