Με αφορμή τις διαμαρτυρίες των κατοίκων της Μεγάλης Βρύσης και της Νέας Μαγνησίας, επισημαίνουμε την, χωρίς προηγούμενο, επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την κίνηση των φορτηγών αυτοκινήτων, που μεταφέρουν υλικά από τα Λατομεία για την κατασκευή των έργων που γίνονται στην περιοχή της Λαμίας (ΠΑΘΕ, Σιδηροδρομική Γραμμή, Αυτοκινητόδρομος Ε-65). Σε μόνιμη, καθημερινή βάση, από τον ΟΑΕΔ μέχρι τα φανάρια του Ξηριά, κυκλοφορούν περισσότερες από 15 νταλίκες των πενήντα τόνων, δημιουργώντας κυκλοφοριακά προβλήματα και κάνοντας τη ζωή των κατοίκων της περιοχής κόλαση. Θεωρούμε ότι η μεταφορά των λατομείων έπρεπε να έχει γίνει, αν υπήρχε η πολιτική βούληση.
Σε λίγους μήνες ο κ Νομάρχης θα μας εγκαταλείψει. Όταν, πριν από οκτώ χρόνια, αναλάμβανε τη Νομαρχία, με πολύ έπαρση, απέδιδε ανικανότητα ή ολιγωρία στους προηγούμενους για το ότι δεν μπόρεσαν να λύσουν το σοβαρό, όπως έλεγε, πρόβλημα της μεταφοράς των λατομείων στη λατομική περιοχή και διαβεβαίωνε τους Λαμιώτες ότι σύντομα θα έδινε λύση στο πρόβλημα που εκκρεμεί, εδώ και 24 χρόνια (Η πρώτη Λατομική Περιοχή θεσμοθετήθηκε το 1986).
Με κινήσεις εντυπωσιασμού (συγκρότηση επιτροπών κλπ) προσπάθησε και πέτυχε να αποπροσανατολίσει τους Λαμιώτες από το σοβαρό πρόβλημα των λατομείων υποσχόμενος κάθε φορά λύση. Οι δηλώσεις του αυτές προβλήθηκαν ανάλογα, ενισχύοντας τη θέση του ως υπεύθυνου και ικανού να λύσει το πρόβλημα.
Τα χρόνια πέρασαν• το πρόβλημα παραμένει, χωρίς να φαίνονται σημάδια επίλυσής του. Οι πιέσεις που έπρεπε να ασκηθούν από τους αρμόδιους φορείς, και κυρίως από την Δημοτική Αρχή, δεν ασκήθηκαν. Ο κ Νομάρχης περίμενε να τελειώσουν τα οκτώ χρόνια, για να μπορεί, από τη νέα θέση που διεκδικεί, ως Περιφερειάρχης Στερεάς, να αναλάβει, από μεγαλύτερο πόστο, τη δέσμευση της επίλυσης του προβλήματος της μεταφοράς των Λατομείων ! !
Οι ενεργοί πολίτες είχαν επισημάνει, την περίοδο που έκανε δηλώσεις για τη δημιουργία νέας λατομικής περιοχής με την επαναχωροθέτηση της υφιστάμενης λατομικής περιοχής, ότι ο δρόμος, που ακολουθεί ο κ. Νομάρχης, οδηγεί σε αδιέξοδο, δεν λύνει το πρόβλημα, αντίθετα το περιπλέκει και απομακρύνεται από τη λύση του.
Συγκεκριμένα είχε επισημανθεί ότι, για μια ακόμα φορά, η όλη προσπάθεια θα κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Ότι η επαναχωροθέτηση της Λατομικής Περιοχής και οι δρόμοι που έχουν προταθεί και μελετηθεί από την Νομαρχία, για την προσπέλαση των νέων λατομικών χώρων, δεν πήρε υπ΄ όψη της, ότι η έκταση μέσα στην οποία σχεδιάστηκαν δρόμοι και λατομικοί χώροι, διεκδικούνται και περιλαμβάνονται στην έκταση για την οποία ισχύει η Εισαγγελική Απόφαση, η οποία απαγορεύει κάθε επέμβαση, εάν δεν ολοκληρωθεί η διαδικασία της οριστικής εκδίκασης. Τρείς, από τους πέντε νέους λατομικούς χώρους και οι δρόμοι που προτάθηκαν (μελετήθηκαν και σχεδιάστηκαν από τις τεχνικές Υπηρεσίες της Νομαρχίας) βρίσκονται μέσα στην έκταση που απαγορεύεται κάθε επέμβαση, πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία της οριστικής εκδίκασης.
Επίσης είχε επισημανθεί ότι: εάν οι εκτάσεις, που διεκδικούνται, κριθούν ως ιδιωτικές, τότε, ακυρώνονται όλες οι διαδικασίες, αφού μέσα σε ιδιωτικές δασικές εκτάσεις το δημόσιο δεν μπορεί να χωροθετεί λατομικές περιοχές ή άλλες δραστηριότητες. Θα χρειαστεί να προηγηθεί απαλλοτρίωση των εκτάσεων αυτών κλπ. Η διαδικασία αυτή είναι χρονοβόρα και τα συμφέροντα, που εμπόδισαν τη λύση του προβλήματος μέχρι σήμερα δεν θα διστάσουν να εμποδίσουν με όλα τα μέσα (προσφυγές κλπ) τη λύση του προβλήματος.
Λύση υπάρχει και μπορεί άμεσα να δοθεί, αρκεί να υπάρξει η πολιτική βούληση (οι αρχηγοί για τα δύσκολα είναι, όχι για τα εύκολα και νόμιμα. Φανταστείτε το Μέγα Αλέξανδρο να περίμενε τους αρμόδιους να του λύσουν το πρόβλημα του ΓΟΡΔΙΟΥ ΔΕΣΜΟΥ, ακόμα εκεί θα ήταν).