sstamellos

sstamellos

Μια συνέντευξη με πολλά μεγάλα κούφια λόγια

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΛΑΜΙΑΣ
Τηλ 2231045910 6977261256 6932837696
http://pepla.blogspot.com – peplalamias@gmail.com

Μια συνέντευξη με πολλά μεγάλα κούφια λόγια
και με έντονη την ανασφάλεια


Ακούσαμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τη συνέντευξη του δημάρχου Λαμίας Νίκου Σταυρογιάννη στην ιστοσελίδα aftodioikisi.gr.

Δύο θέματα μας έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση: Πρώτον ότι θεωρεί ως το μεγαλύτερο έργο της θητείας του στο Δήμο τη διαχείριση των απορριμμάτων, τη λειτουργία του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Στερεάς ΑΕ (ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ), τα μεγάλα έργα, που όμως δεν έχουν γίνει ακόμη, και την ιδιωτικοποίηση της αποκομιδής των σκουπιδιών – αλήθεια δεν έχει άλλο έργο να παρουσιάσει και «κρεμάστηκε» στην αποτυχημένη διαχείριση των σκουπιδιών; το οποίο άλλωστε δεν αφορά μόνο στη Λαμία… Και δεύτερο η αναδίπλωσή του σε σχέση με το εκλογικό σύστημα και την Απλή Αναλογική στην αυτοδιοίκηση.

Σε ό,τι αφορά το «μεγαλύτερο έργο» του, τον ΦΟΔΣΑ: με μεγάλη άνεση επιμένει ότι έχει διασφαλιστεί δημόσια χρηματοδότηση πάνω από 100 εκ. ευρώ, τη στιγμή που ακόμα δεν υπάρχουν οι μελέτες για τις Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων(ΜΕΑ). Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα Πράσινα Σημεία(ΠΣ), που δεν ξέρουμε καν πού θα γίνουν. Διαφημίζει το χαμηλό κόστος διαχείρισης και απόθεσης των απορριμμάτων στους ΧΥΤΑ των 25 ευρώ ανά τόνο, λες και ο ΧΑΔΟ/ΧΥΤΑ Λαμίας λειτουργεί όπως πρέπει. Πώς να μην έχει χαμηλό κόστος τη στιγμή που τα σκουπίδια πετιούνται όλα χύμα και γεμίζει πολύ γρήγορα ο ελάχιστος χώρος, που απομένει – αν απομένει – δημιουργώντας μια εκρηκτική επικίνδυνη περιβαλλοντικά κατάσταση, όπως ο ίδιος διατείνονταν όταν ανέλαβε την ηγεσία της δημοτικής αρχής. Δεν έχει, για παράδειγμα, δαπάνες λειτουργίας βιολογικού, διαχείρισης βιοαερίου, θρυμματισμού ογκωδών και κλαδεμάτων κλπ.

Διαφημίζει το μοντέλο των προγραμματικών συμβάσεων με το ΦΟΔΣΑ και την ανάθεση/ιδιωτικοποίηση της αποκομιδής/διαχείρισης των απορριμμάτων σε εργολάβους ως μεγάλο επίτευγμα. Και επιμένει ότι «Η πόλη μας είναι μια από τις πιο καθαρές πόλεις των τελευταίων χρόνων στην πατρίδα μας». Μια πόλη καθαρή, χωρίς τη διαχείριση των Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων(ΑΕΚΚ) που γεμίζουν τα ρέματα και τους κοινόχρηστους χώρους δίπλα στην πόλη και με έναν ΧΑΔΟ/ΧΥΤΑ στα όρια της κατάρρευσης. Χωρίς τη νόμιμη διαχείριση των μπαζών που προκύπτουν από τα έργα του Δήμου, τη στιγμή που απαγορεύεται η διάθεσή τους στον ΧΑΔΟ/ΧΥΤΑ ως ακατάλληλα για επικάλυψη των σκουπιδιών. Χωρίς την ειδική διαχείριση των νεκρών ζώων από τους δρόμους, που δεν πρέπει να πηγαίνουν στον ΧΥΤΑ. Χωρίς την ειδική διαχείριση των ογκωδών απορριμμάτων, όπως έπιπλα, στρώματα, ξύλα κλπ, τα οποία σύμφωνα με τους κανονισμούς άλλων ΧΥΤΑ, προτού οδηγηθούν για απόρριψη, πρέπει υποχρεωτικά να υποστούν διαλογή και κατόπιν να τεμαχιστούν σε θρυμματιστή. Aρα, αν ο ΧΥΤΑ λειτουργούσε όπως πρέπει, πλέον των 25 ευρώ θα έπρεπε να υπολογίσει και όλα αυτά τα κόστη, αλλά φροντίζει να μην το κάνει.

Η πολυδιαφημιζόμενη ΜΕΑ και ο νέος ΧΥΤΥ επίσης μπορεί να καθυστερήσουν και μια 5ετία να γίνουν, αφού δεν έχουν περιβαλλοντική αδειοδότηση ακόμη. Πώς θα λειτουργήσει ο ΧΑΔΟ/ΧΥΤΑ στο μεσοδιάστημα, αφού δε γίνεται καμιά προσπάθεια εξοικονόμησης χώρου και οι ελπίδες για επέκταση ελαχιστοποιούνται; Η έλλειψη δε διαχείρισης ογκωδών και ΑΕΚΚ είναι το κατεξοχήν πρόβλημα σήμερα της ανεξέλεγκτης διάθεσης, γιατί αυτά κυρίως βλέπουμε να είναι πεταμένα σε αγροτικές, δασικές περιοχές και ρέματα.

Ο κ Σταυρογιάννης σωστά κατά τη γνώμη μας αναδεικνύει το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων ως σημαντικό∙ αλλά τελικά αυτός γιατί πράγμα επαίρεται; Αυτή η διαχείριση των απορριμμάτων, που γίνεται στη Λαμία, σε τι διαφέρει από την εποχή των ΧΑΔΑ; Μήπως είδε κανείς κάποιο μέτρο στην ολοκληρωμένη διαχείριση με Διαλογή στην Πηγή και ανακύκλωση/κομποστοποίηση με βάση τη γνωστή ιεράρχηση;

Σε ότι αφορά στην απλή αναλογική: καταλαβαίνουμε ότι τώρα πια ξέρει πως δεν τον παίρνει∙ και επιλέγει την αναδίπλωση. Όμως είναι νωπές οι τοποθετήσεις του στο Δημοτικό Συμβούλιο, όταν ταυτίζονταν με τις απόψεις του κ Πατούλη και τους πολέμιους της απλής αναλογικής, ενώ τώρα έχει την άποψη ότι «…η ανάγκη για αναλογικότερη εκπροσώπηση στο δημοτικό συμβούλιο ήταν οφθαλμοφανής…. Σε κάθε περίπτωση η απλή αναλογική είναι πρόκληση, έχει και θετικά έχει και αρνητικά, και οφείλουμε όλοι, και εμείς που ζητούμε την εμπιστοσύνη των πολιτών και της κοινωνίας, αλλά και οι πολίτες να λάβουνε σοβαρά υπόψη ότι χρειαζόμαστε και αναλογική εκπροσώπηση…». Γιατί τώρα; Τι άλλαξε;

Συνολικά κρίνοντας τη συνέντευξη διαπιστώνει κανείς ότι:
– Παραδέχεται από την αρχή ότι δεν είχε σχέδιο και πρόγραμμα, αλλά το σχέδιο, όπως λέει, «κυρίως το διαμορφώσαμε μετά τις εκλογές», «στου κασίδη το κεφάλι…» δηλαδή, που λένε.
– Θεωρεί την ηλεκτρονική διακυβέρνηση – το αυτονόητο – ως μεγάλο επίτευγμα, ένα πράγμα που έχει γίνει σε όλη τη δημόσια διοίκηση, εκτός ελαχίστων ίσως εξαιρέσεων.
– Θεωρεί το διπλασιασμό των διαθεσίμων στοιχείο της οικονομικής βιωσιμότητας, το χρήμα δηλαδή που απουσιάζει από τους δημότες και την αγορά της πόλης, γιατί δεν μπόρεσε και δεν μπορεί να οργανώσει την εκτέλεση των απαραίτητων έργων για τον Δήμο.
– Θεωρεί εξασφάλιση πόρων τα χρήματα του ΠΕΠ της Περιφέρειας, όπως τα 9,5 εκ για το Κλειστό Κολυμβητήριο – τα οποία αναγκάστηκε να δεχθεί μετά από απειλές ότι θα διατεθούν στην Εύβοια – και το ΕΠΑνΕΚ για τα Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου, που αφορά κυρίως τα Επιμελητήρια και τους Εμπορικούς Συλλόγους όλης της χώρας.
– Τέλος για το ανεξάρτητο της παράταξής του – «… η δημοτική παράταξη, συγκροτήθηκε, ήταν και παραμένει ανεξάρτητη» όπως λέει – θυμίζουμε ότι η παράταξη του συγκροτήθηκε το 2014 από τους δυσαρεστημένους του Κοτρωνιά και του τότε κυβερνητικού συνασπισμού, τότε που όλοι ήξεραν ότι ο Κοτρωνιάς, μετά από δεκαέξι χρόνια, θα χάσει. Αυτό λέγεται ανεξάρτητο;

Είναι πεποίθησή μας ότι η κριτική στα πεπραγμένα της Δημοτικής Αρχής και η προβολή των προτάσεων/προγραμμάτων των υποψηφίων παρατάξεων θα βοηθήσουν στη διαμόρφωση μιας ζωντανής και ζωηρής προεκλογικής συζήτησης για την καλύτερη ενεργοποίηση και ενημέρωση των πολιτών.-

Λαμία, 19.11.2018

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Scroll to Top