ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ
PAN-HELLENIC NETWORK OF ECOLOGICAL ORGANIZATIONS
Γαζή 216, 382.22-Βόλος / Gazi 216, 382.22-VOLOS
Tel-Fax: ++30 4210 20620 / 38387
site: // www.eco-net.gr e-mail: eco-net@otenet.gr
Βόλος 17/5/2006 7μελής72p/06/1009π
Πληροφορίες: Κ. Νικολάου 6944-680436
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Πανελλήνιο Δίκτυο Οικολογικών Οργανώσεων εκφράζει την αντίθεσή του στο να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση των Ι.Χ. σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, αλλά και στις υπόλοιπες πόλεις της Ελλάδος.
Πιστεύουμε ότι ένα τέτοιο μέτρο θα επιδεινώσει την ατμόσφαιρα των πόλεων, η οποία είναι ήδη αρκετά επιβαρυμένη από ποικίλους ρύπους. Σημειώνουμε ακόμα ότι:
· Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα έχουν σημαντικό μερίδιο στη συνολική σωματιδιακή ρύπανση της ατμόσφαιρας της Αθήνας και Θεσσαλονίκης και των άλλων πόλεων, που οφείλεται στην κυκλοφορία παρά το γεγονός ότι αποτελούν ένα μικρό μέρος του στόλου των αυτοκινήτων.
· Οι επιδράσεις των αιωρούμενων σωματιδίων στην υγεία των πολιτών είναι μακροχρόνιες σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες. Επίσης συμβάλλουν στην αύξηση της θνησιμότητας ως αποτέλεσμα πνευμονικών ασθενειών που προκαλούνται από μικρής διαμέτρου σωματίδια (ΡΜ2,5) τα οποία και εισχωρούν βαθύτερα στους πνεύμονες. Πάνω από το 50% της μάζας των ολικών αιωρούμενων σωματιδίων είναι σε μεγέθη που διεισδύουν στις πνευμονικές κυψελίδες. Κύρια πηγή εκπομπής σωματιδίων θεωρείται η κυκλοφορία οχημάτων.
· Ο ρόλος της πολιτείας στην απόφαση της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη πρέπει να λάβει υπόψη τις μελέτες για τις επιπτώσεις της στο περιβάλλον και την υγεία. Τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και Ερευνητικά Ινστιτούτα έχουν πραγματοποιήσει επίκαιρες μελέτες οι οποίες δίνουν μία πρώτη εικόνα για την ποιότητα της ατμόσφαιρας κυρίως σε σχέση με τους εκπεμπόμενους ρύπους από την πετρελαιοκίνηση. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να ενθαρρυνθεί η συνεργασία της πολιτείας με την επιστημονική κοινότητα της χώρας μας για τη διατύπωση τεκμηριωμένων και έγκυρων συμπερασμάτων.
· Είναι απαραίτητο να μελετηθούν μέτρα που οδηγούν στην αναβάθμιση λεωφορείων και ταξί με σκοπό τη μείωση εκπομπών από πετρελαιοκίνητα οχήματα, στον περιορισμό των διανυομένων οχηματοχιλιομέτρων εντός της πόλης, στην προώθηση μέτρων πάταξης της νοθείας των καυσίμων
· Η τυχόν απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης πρέπει να συνοδεύεται από υιοθέτηση συστημάτων διαχείρισης αιθάλης και άλλων ρύπων (φίλτρα, καταλύτες). Για τον σκοπό αυτό, η πολιτεία θα πρέπει να μελετήσει την εφαρμογή κινήτρων χρήσης νέων τεχνολογιών. Αν κρίνουμε όμως από την κατάσταση που επικρατεί σχετικά με τους καταλύτες των αυτοκινήτων φοβούμαστε ότι και αυτό το μέτρο είναι δύσκολο να εφαρμοστεί
Η ΕΠΤΑΜΕΛΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ