sstamellos

sstamellos

ΦΤΗΝΑ ΙΧ ΓΙΑ ΦΤΗΝΟ ΛΑΪΚΙΣΜΟ

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ
www.ecogreens.gr
Αθήνα: Κολοκοτρώνη 31, 10562 τηλ. 210-3241001
Θεσσαλονίκη: Φιλίππου 51, 54631 Τηλ. 2310-222503

Δελτίο Τύπου 4.9.03

ΦΤΗΝΑ ΙΧ ΓΙΑ ΦΤΗΝΟ ΛΑΪΚΙΣΜΟ
Έλλειμμα κοινωνικού κράτους και υποβάθμιση της ποιότητας ζωής
σημαίνουν οι κυβερνητικές εξαγγελίες

1. Η ανακοίνωση του «κοινωνικού πακέτου» της κυβέρνησης αδυνατεί να συγκαλύψει το έλλειμμα κοινωνικού κράτους, που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη περίοδο της σοσιαλφιλελεύθερης – επί της ουσίας – συναίνεσης.
· Καμία νύξη δεν γίνεται για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα.
· Η «ενίσχυση της απασχόλησης» είναι και πάλι αόριστη ενώ η αύξηση του επιδόματος ανεργίας κατά 10%, δεν αφορά τους μακροχρόνια ανέργους (μετά τους 12 μήνες), που είναι το 60% των ανέργων, αλλά δεν δικαιούνται επίδομα.
· Την ίδια στιγμή, έκθεση του Ινστιτούτου Εργασίας τεκμηριώνει ότι οι εισοδηματικές ανισότητες στη χώρα μας είναι από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη και ότι το μερίδιο των μισθών στο Εθνικό Προϊόν διαρκώς μειώνεται. Η ίδια η ετήσια παρουσίαση διορθωτικών «πακέτων» αποτελεί έμμεση ομολογία της αποτυχίας της ακολουθούμενης οικονομικής πολιτικής να εγγυηθεί στοιχειωδώς την κοινωνική συνοχή.

2. Αυτό όμως που το «κοινωνικό πακέτο» δεν αγγίζει αλλά αντίθετα υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο, είναι η ποιότητα ζωής. Ιδιαίτερα η μετακίνηση των πολιτών αντιμετωπίζεται με τη γνωστή αντιοικολογική (και τελικά ασύμβατη με κάθε έννοια εκσυγχρονισμού) πολιτική για επιπλέον πριμοδότηση της ιδιωτικής μετακίνησης, με την «τόνωση» της αγοράς ΙΧ – όπως και πριν τις εκλογές του 2000 – σε μιαν Ελλάδα:
· Με τους χειρότερους δείκτες τροχαίων ατυχημάτων
· Με έντονα κυκλοφοριακά αδιέξοδα, παρά τα διαρκή πολυδάπανα έργα
· Με ανυπαρξία πολιτικής βούλησης ενίσχυσης του σιδηροδρόμου
· Με παντελή έλλειψη αστικής συγκοινωνίας μετά τις 12 το βράδυ
Το «κοινωνικό πακέτο», προβάλλει ως φιλολαϊκό μέτρο τις φτηνότερες τιμές για τα μεγάλα και ακριβά ΙΧ και καταργεί το εισοδηματικό «τεκμήριο». Τελικά παίζουν με τη νοημοσύνη μας αφού προωθούν ένα πρότυπο μετακινήσεων που απαιτεί από κάθε πολίτη να ξοδεύει εκατομμύρια από τον οικογενειακό του προϋπολογισμό, υποβαθμίζοντας παράλληλα και την ποιότητα της ζωής:
· Δεν σχεδιάζουν καμιά ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων, αφού παραμένουν στην κυκλοφορία και τα παλιά ΙΧ.
· Δεν προωθούν τους οικονομικότερους τύπους αυτοκινήτων ή τους λιγότερο ρυπογόνους (η μείωση του τέλους ταξινόμησης δεν αφορά το κόστος αγοράς) αντίθετα με άλλες χώρες όπου τα χαμηλής κατανάλωσης οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας επιδοτούνται.
· Δεν κάνουν διάκριση μεταξύ 1ου, 2ου ή 3ου αυτοκινήτου, προωθώντας έτσι το αμερικάνικο μοντέλο, που θεωρεί λογικό ένα αυτοκίνητο για κάθε άτομο.
· Δεν προχωρούν σε καμιά ελάφρυνση των ασθενέστερων στρωμάτων. Αντίθετα προωθούν την παγίδευση χιλιάδων οικογενειών σε δυσβάστακτες δόσεις και ενθαρρύνουν τα μεσαία στρώματα να χρεωθούν για αυτοκίνητα κύρους, που συνδυάζουν υψηλές καταναλώσεις καυσίμων και ενθάρρυνση επιθετικής οδήγησης.
Σημειώνουμε ότι κάθε λίτρο βενζίνης παράγει κατά την καύση του περίπου 2,4 κιλά διοξειδίου του άνθρακα ενώ ένα λίτρο ντήζελ παράγει 2,7 κιλά. Πρόκειται για το σημαντικότερο αέριο που συμβάλλει στο “φαινόμενο του θερμοκηπίου”, δηλαδή στην αλλαγή του κλίματος του πλανήτη. Εκτιμάται ότι το 20% περίπου των συνολι-κών ανθρωπογενών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα οφείλεται στην αυτοκίνηση. Επιπλέον, τα αυτοκίνητα ευθύνονται και για την όξινη βροχή, την ανάπτυξη διαφό-ρων μορφών καρκίνου και για πολλές αναπνευστικές παθήσεις.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι προσπάθησαν κατά τη διάρκεια του πολέμου στο Ιράκ να θέσουν μαζικά το αίτημα για απεξάρτηση από το πετρέλαιο, μια και το Πρωτόκολλο του Κιότο υπονομεύεται ανοιχτά από τις ίδιες πετρελαϊκές εταιρείες που προώθησαν και τον πόλεμο.
Αντί όμως η κυβέρνηση να κινητοποιηθεί προς την κατεύθυνση της υποστήριξης των ήπιων και ανανεώσιμων μορφών ενέργειας και του περιορισμού της κατανάλωσης ενέργειας, συμπεριφέρεται λες και κέρδισε αυτή τον πόλεμο του πετρελαίου.
Αντί να φορολογήσουν περισσότερο τα αυτοκίνητα ώστε με τα έσοδα να επιδοτήσουν τα συλλογικά μέσα μεταφοράς και ιδιαίτερα τα μέσα σταθερής τροχιάς, μειώνουν τη φορολογία, όπως επιτάσσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Στην ίδια κατεύθυνση βρίσκεται και η μείωση του φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο παραγωγής κατά 51% για τη βιομηχανία, τη βιοτεχνία, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις κτλ, ένα κίνητρο δηλαδή για να χρησιμοποιούν περισσότερο πετρέλαιο.

3. Η μείωση της φορολογίας του πετρελαίου για τους αγρότες, η μείωση του ΦΠΑ για αγροτικά μηχανήματα κτλ σημαίνουν περισσότερη ρύπανση και βιομηχανοποιημένη γεωργία, προς όφελος κυρίως των αντίστοιχων εταιρειών. Θα μπορούσε από τα έσοδα του φόρου του πετρελαίου να επιδοτηθεί η στροφή στην οικολογική – βιολογική γεωργία και να δοθεί προτεραιότητα στους μικρούς αγρότες. Όμως η πλήρης απαλλαγή των αγροτών από το φόρο μεταβίβασης στην αγροτική γη για αγροτική χρήση θα συμβάλλει ώστε να συγκεντρωθεί πιο εύκολα η γη σε λίγα χέρια. Αντίθετα, θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους αγρότες αν έδιναν κίνητρα (γη και κατοικία) σε ανθρώπους να φύγουν από την πόλη και να ασχοληθούν με τη γεωργία και αν αντί για ακάλυπτες επιταγές έπαιρναν μέτρα για την υπεράσπιση των συμφερόντων των γεωργών στις σχέσεις τους με τους με μεσάζοντες και εμπόρους.

4. Οι Οικολόγοι Πράσινοι υποστηρίζουν ότι χρειαζόμαστε μια άλλη λογική, που να δίνει προτεραιότητα στην ποιότητα της ζωής και να συνδέει την οικονομική δραστη-ριότητα με την κοινωνική συνοχή και τον σεβασμό στο περιβάλλον. Προωθούν λοι-πόν πρότυπα παραγωγής βασισμένα στις τοπικές και περιφερειακές ανάγκες, με παράλληλη προστασία των φυσικών πόρων. Υποστηρίζουν νέα πρότυπα ευημερίας που υπερβαίνουν το κοντόφθαλμο κέρδος και επαναπροσδιορίζουν τις ανάγκες μας, επικεντρωμένα σε μεταϋλικές αξίες, όπως η κοινωνική υπευθυνότητα, η ποιότητα ζωής και οι ευκαιρίες για ανάπτυξη της προσωπικότητας.
Όλα αυτά βρίσκονται σαφώς στον αντίποδα του φθηνού λαϊκισμού των «πακέτων», αντίστοιχου με αυτόν που γνωρίσαμε στη δεκαετία του ΄80 όταν κάποιοι υπόσχονταν φθηνά αυτοκίνητα για όλους τους Έλληνες (χωρίς, πάντως αυτό να τους ωφελήσει εκλογικά). Από τότε έχουν αλλάξει πολλά και υπάρχουν σήμερα χιλιάδες πολίτες με θετικότερες αντιλήψεις. Ελπίζουμε ότι τον κόσμο αυτό θα τον βρίσκουν διαρκώς μπροστά τους.

Scroll to Top