sstamellos

sstamellos

Οικολόγοι Πράσινοι για τοΤέμενος & Ισλαμικό Κέντρο

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
μέλος του ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ
www.ecogreens.gr email: ecogreen@otenet.gr
Αθήνα: Κολοκοτρώνη 31, 10562, τηλ. 210.3241001, fax 210 3241825
Θεσσαλονίκη: Φιλίππου 51, 54631, τηλ. 2310.222503, fax 2310.421196

09.08.2004

ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ
ΚΑΙ ΑΝΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ
Οι Οικολόγοι Πράσινοι παίρνουν θέση για το Τέμενος και Ισλαμικό κέντρο



Η ιστορική διαδρομή των κοινωνιών μέχρι σήμερα συνδέθηκε συχνά με πολέμους, θρησκευτικές εκστρατείες και ακρότητες, εξευτελισμό της ανθρώπινης ύπαρξης, φανατισμούς και σταυροφορίες. Από τη άλλη, όμως, υπήρξαν και φωτεινές στιγμές της ιστορίας, σημαντικά κοινωνικά κινήματα αλλά και μεγάλες προσωπικότητες, που έδωσαν ώθηση στα θέματα της πολυπολιτισμικότητας, του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της εμβάθυνσης της δημοκρατίας, της προσπάθειας αλληλοκατανόησης.

Μερικές θέσεις θα έπρεπε, λοιπόν, να είναι αυτονόητες σε μια σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία, όπως για παράδειγμα:
– ο σεβασμός της διαφορετικότητας και η ανεκτικότητα στα διαφορετικά πιστεύω και τρόπους ζωής που επιλέγουν ελεύθερα οι πολίτες
– ο πλήρης διαχωρισμός του κράτους από την εκκλησία καθώς και η συνταγματική αλλά και καθημερινή κατοχύρωση αυτών των διαφορετικών ρόλων
– η ανεξιθρησκεία και η ελεύθερη, χωρίς διοικητικά ή άλλα κωλύματα, τέλεση των διαφόρων θρησκευτικών λειτουργιών καθώς όμως και η ελευθερία του να μην πιστεύει κάποιος
– ο συνεχής και πολυεπίπεδος διάλογος μεταξύ των διαφορετικών πολιτισμών αλλά και θρησκειών σε τοπικό, περιφερειακό και διεθνές επίπεδο, ώστε να βρίσκει έκφραση στην καθημερινότητα, τις προσωπικές σχέσεις, τη ζωή στο σχολείο, την εργασία αλλά και στην εξέλιξη των κοινωνιών.

Μόνον έτσι θα γίνει πράξη κάθε διακήρυξη ή ευχή για ειρηνική συνύπαρξη και αποφυγή αποκλεισμών και εντάσεων, που εμφανίζονται και κυριαρχούν σε μια πολιτική και πολιτισμική πραγματικότητα όταν δεν λαμβάνει υπόψη της παρά μόνο ένα μέρος της κοινωνίας -έστω πλειοψηφικό.

Δυστυχώς, όλα αυτά δε είναι καθόλου αυτονόητα σε πολλές χώρες, μεταξύ άλλων και στη δική μας. Ακόμα, όμως, και αν οι θέσεις αυτές δεν αποτελούν για τις εκάστοτε πολιτικές και θρησκευτικές εξουσίες μια βαθιά, φιλοσοφική και συνειδητή επιλογή, θα έπρεπε τουλάχιστον να είναι μια επιλογή-μονόδρομος, εξαιτίας της σημερινής σύνθετης πραγματικότητας.

Η εμπειρία από την ελληνική διασπορά θα έπρεπε να είναι οδηγός μας για μια αντίστοιχη συμπεριφορά: Πολλοί Έλληνες πολίτες έχουν μεταναστεύσει σε διάφορες χώρες του κόσμου και είναι φυσικό να θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να πιστεύουν στο θεό που θέλουν εκείνοι ή να μην πιστεύουν σε κανένα θεό, να έχουν δικαίωμα να πηγαίνουν -εφόσον το θέλουν- σε εκκλησίες που επιλέγουν εκείνοι. Θα ήταν αδιανόητο για μας, να τους απαγορεύεται να λειτουργούν ορθόδοξες εκκλησίες, να αποκλείονται από τις δημοκρατικές και εκλογικές διαδικασίες, να υπόκεινται σε περιορισμούς των δικαιωμάτων τους λόγω της καταγωγής ή της θρησκείας ή του χρώματός τους, να είναι στο στόχαστρο των δυνάμεων ασφαλείας λόγω της καταγωγής τους, να μην έχουν ίσα δικαιώματα με τον τοπικό πληθυσμό, όπως πρόσβαση στα κοινωνικά συστήματα (ασφάλιση, περίθαλψη κ.α.) και στην απονομή δικαιοσύνης, να τους απαγορεύεται να τηρούν τις γιορτές και τα έθιμά τους, χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στους γείτονες.

Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ θεωρούν κατά συνέπεια ως αυτονόητες ενέργειες, στο πλαίσιο μιας δημοκρατικής και πολυπολιτισμικής αντίληψης:
– την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης
– τη χρηματοδότηση από τον αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο της αποκατάστασης ενός τεμένους και μιας ορθόδοξης εκκλησίας στη Σερβία, που είχαν καταστραφεί από φανατικούς στις ένοπλες συγκρούσεις
– την ελευθερία κατασκευής τεμένους σε όποια περιοχή επιλέγουν μουσουλμάνοι πολίτες που ζουν στη χώρα μας, με μόνο περιορισμό την τήρηση περιβαλλοντικών και πολεοδομικών όρων που θα ίσχυαν και για ορθόδοξους ναούς.

Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ απευθύνουν έκκληση στους ιεράρχες της εκκλησίας, στους εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης και στους πολιτικούς να μη αφήνουν περιθώριο σε μισαλλόδοξες απόψεις, που μας εκθέτουν ως κοινωνία αλλά και θα ήταν επώδυνες αν εφαρμόζονταν εναντίον ελληνικών ή χριστιανικών κοινοτήτων σε άλλες χώρες.

– Υποστηρίζουμε τη χρηματοδότηση από την ελληνική πολιτεία (και όχι από τη Σαουδική Αραβία) ενός αυτοδιοικούμενου από τις διαφορετικές μουσουλμανικές κοινότητες στην Ελλάδα Ισλαμικού Κέντρου, που θα συνεργάζεται στενά με πανεπιστημιακά τμήματα και ερευνητικά κέντρα που πρέπει να αναπτυχθούν στη χώρα μας.

– Χαιρετίζουμε τη λειτουργία του Μουσείου Ισλαμικής Τέχνης από το Μουσείο Μπενάκη.

– Είμαστε σταθερά υπέρ της ενεργής συμμετοχής των διαφόρων κοινοτήτων μεταναστών στην κοινωνική και πολιτική ζωή της χώρας μας (καθώς και της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνολικά) ως προϋπόθεση της δημοκρατικής εξέλιξης μιας πολυπολιτισμικής πια κοινωνίας αλλά και ως τη μόνη αποτελεσματική ασπίδα απέναντι στην ένταση και τη βία.

Scroll to Top