ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ ΣΤΗ ΝΕΔΑ
Μπουλντόζες, φορτωτές και φορτηγά επιχειρούν να συλήσουν
με τη «βούλα» του ΥΠΕΧΩΔΕ
το Ιερό ποτάμι της Νύμφης Νέδας
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΔΑ
Τελευταία για την εκτέλεση διαφόρων έργων στο Νομό Μεσσηνίας επιχειρείται και πραγματοποιείται μια επέλαση στα ποτάμια του Νομού για την απόληψη χαλικιών και άμμου (χαλικοληψία αμμοκροκάλης) που δημιουργήθηκαν και σχηματίστηκαν στο διάβα των αιώνων και έδωσαν το χαρακτηριστικό σχήμα και μορφή κάθε ποταμιού που θαυμάζουμε ζωντανά όσοι τα επισκέπτονται αλλά και στις φωτογραφίες και τις καρτ-ποστάλ.
Κάτι τέτοιο επιχειρείται να πραγματοποιηθεί και με την ΕΓΚΡΙΣΗ και ΣΦΡΑΓΙΔΑ του κράτους (ΥΠΕΧΩΔΕ) στη ΝΕΔΑ, το μοναδικό θηλυκό πανέμορφο και πασίγνωστο σε ολόκληρο τον κόσμο ποτάμι που βρίσκεται στα όρια των Νομών Μεσσηνίας και Ηλείας.
Μπουλντόζες, φορτωτές και φορτηγά θα επιχειρήσουν για να συλήσουν το Αρχαίο Ιερό ποτάμι της Νύμφης Νέδας για να καλυφθούν ανάγκες για τα έργα που εκτελούνται στο Λιμάνι της Κυπαρισσίας, πραγματοποιώντας απολήψεις της τάξης των 30.000 κυβικών μέτρων αμμοκροκάλης, ποσότητας ίσης με το φορτίο 300 φορτηγών αυτοκινήτων χωρητικότητας 10 κυβικών το κάθε ένα.
Ακούστε γιατί!
Το αιτιολογικό της εταιρείας ΜΕΤΡΟ Α.Ε που κατασκευάζει το έργο του Λιμανιού είναι ότι τα υπάρχοντα λατομεία αδρανών υλικών αδυνατούν να παρέχουν τα απαιτούμενα υλικά.
Αφού λοιπόν δεν μπορούν, δήθεν, να βρουν υλικά αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν ΕΠΕΛΑΣΗ στο ποτάμι ΝΕΔΑ.
Όταν ανέλαβε η εταιρεία την εργολαβία για το Λιμάνι της Κυπαρισσίας γιατί δεν έθεσε το θέμα τότε, ότι δηλ. δεν έχει τη δυνατότητα να καλύψει τις ανάγκες από υπάρχοντα λατομεία αδρανών και το προβάλλει τώρα;
Απλούστατα δεν θα μπορούσε να εγκριθεί η Μελέτη των Περιβαλλοντικών ‘Όρων, ενώ τώρα προσπαθεί να το περάσει εύκολα και απαρατήρητα από το «παράθυρο».
Ο ρους ενός ποταμιού στη διάρκεια των εκατοντάδων ετών είναι απρόβλεπτος και καμιά ανθρώπινη επέμβαση, όπου έγινε, δεν ήταν άμοιρη δυσμενών επιπτώσεων στο περιβάλλον (πλημμύρες, καταστροφικές κατολισθήσεις, βίαιη αλλαγή του ρου, καταστροφή της παραποτάμιας βλάστησης μεταβολή των ακτογραμμών στις εκβολές κλπ),
Παραδείγματα προς αποφυγήν:
Α. Η αμμοχαλικοληψία του Νέδοντα για την κατασκευή των διαδρόμων του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Σήμερα το χρυσοπληρώσαμε με έργα για την προστασία του Κορδία στην Καλαμάτα. Και
Β. Η ληστρική αμμοχαλικοληψία του χειμάρρου που διαρρέει το φαράγγι του Ριντόμου και εκβάλλει στην περιοχή της Σάντοβας. Η επέμβαση αυτή που πραγματοποιήθηκε επί Χούντας για την κατασκευή των αεροδιαδρόμων του αεροδρομίου είχε τα καταστροφικά αποτελέσματα της εξαφάνισης των ακτογραμμών του Ανατολικού Μεσσηνιακού Κόλπου (από Σάντοβα μέχρι Ακρογιάλι αλλά και μέχρι τη Μικρά Μαντίνεια), για την προστασία των οποίων σήμερα πάλι θα χρυσοπληρώσουμε με νέα έργα εκατομμυρίων ΕΥΡΩ.
Επομένως καμιά απολύτως μελέτη δεν μπορεί με σιγουριά να προβλέψει τη συμπεριφορά εκατοντάδων χιλιάδων κυβικών μέτρων νερού στο διάβα του χρόνου που ξεχύνονται στο ποτάμι μετά από καταρρακτώδεις βροχοπτώσεις.
Επομένως, είναι αδύνατον όχι μόνο να συναινέσουμε ή να ανεχθούμε αυτήν την ιεροσυλία αλλά απεναντίας έχουμε την υποχρέωση να καταγγείλουμε σε όλους τους τόνους και ΠΑΝΤΟΥ το επιχειρούμενα ανοσιούργημα.
Δεν μπορεί κανείς να δεχθεί αυτή τη βεβήλωση του ποταμού και προβάλουμε ΒΕΤΟ στη Μελέτη και απορρίπτουμε τα συμπεράσματά της ότι δεν θα προκληθεί βλάβη στο ποτάμι.
Επιφυλασσόμαστε παντός Δικαιώματός μας αν δεν ληφθούν υπ’ όψη οι ενστάσεις και προτάσεις μας να καταφύγουμε στη Δικαιοσύνη και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Καλαμάτα 10 Ιουλίου 2007
Για την
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Ο Πρόεδρος
Στέφανος Λεων. Κουνιάδος