sstamellos

ΒΑΡΔΟΥΣΙΑ, ΚΑΤΩ ΜΟΥΣΟΝΙΤΣΑ-ΑΣΑΝΣΕΡ-ΚΟΡΑΚΑΣ 22/9/02

ΒΑΡΔΟΥΣΙΑ, ΚΑΤΩ ΜΟΥΣΟΝΙΤΣΑ – ΑΣΑΝΣΕΡ – ΚΟΡΑΚΑΣ (22/9/02)

Η ανάβαση στα Βαρδούσια είναι πάντοτε μια πρόκληση για τον ορειβάτη. Είναι από τα πιο επιβλητικά και εντυπωσιακά βουνά και από τα ψηλότερα της χώρας μας (η κορυφή του Κόρακας 2.495 μέτρα), με αρκετές ορειβατικές διαδρομές, αναρριχητικά πεδία, με δυσκολίες το χειμώνα, πολύ καλή θέα, αλπικά τοπία, βοσκοτόπια, οροπέδια (Μέγας Κάμπος, Μακρυκάμπι).

Είχαμε αφήσει σε εκκρεμότητα την ανάβαση του Ασανσέρ με τον κύκλο Κάτω Μουσονίτσα – Προφήτης Ηλίας – Κόρακας – Πόρτες – Καταφύγια – Αθανάσιος Διάκος – Κάτω Μουσονίτσα κι αποφασίσαμε με το Δημήτρη να ανεβούμε «για να κλείσει η εκκρεμότητα», ολοκληρώνοντας τη μισή προσπάθεια, που είχαμε κάνει πριν από 5 μήνες περίπου.

Φύγαμε στις 8 και 15 από την Κάτω Μουσονίτσα ακολουθώντας την ίδια διαδρομή, που κάναμε στις 28/4/02 με κάθετη πορεία μέσα στο δάσος, αρχίζοντας από το ρέμα πάνω από το χωριό λίγο πριν τη δεξαμενή. Σε 1 και 30’ φθάσαμε στον Προφήτη Ηλία και σε 2 και 30’ περάσαμε το διάσελο, που μείναμε την προηγούμενη φορά από την ομίχλη και τη βροχή.

Συνεχίσαμε ακολουθώντας το μονοπάτι μέσα στη μικρή κοιλάδα με κατεύθυνση δυτική, περάσαμε το μικρό εντυπωσιακό φαράγγι με τις κάθετες όχθες, την πρώτη στάνη και στο ύψος της μικρής τεχνητής στέρνας με τον πλαστικό πυθμένα ανεβαίνουμε αριστερά και κάθετα σχεδόν, φθάνουμε στον αυχένα κάτω από το βράχο, περνάμε το βράχο με μικρή αναρρίχηση και συνεχίζουμε κάτω από την απότομη κορυφή αριστερά και βορειοδυτικά.

Συνεχίζοντας ανεβαίνουμε στον αυχένα ψηλά στον Μέγα Κάμπο, στρίβουμε δεξιά και νοτιοανατολικά για να ανεβούμε στον Κόρακα σε ύψος 2.495 μ. στις 12.30 Ώρες διαδρομής μέχρι την κορυφή 4 και 15 λεπτά

Σε όλη αυτή τη διαδρομή και μέχρι τα καταφύγια δεν συναντάμε πηγές. Αρα χρειάζεται προσοχή να πάρει κανείς μαζί του αρκετό νερό ή να κάνει οικονομία.

Επιστρέφουμε από το γνωστό και σημαδοτημένο μονοπάτι από τις «πόρτες». Είναι το πιο δύσκολο κομμάτι για ανέβασμα ή κατέβασμα το χειμώνα, γιατί έχει μεγάλη κλήση και είναι σχεδόν πάντα παγωμένο

Φθάνουμε στα καταφύγια στις 2 μμ. Στον Αθανάσιο Διάκο φθάσαμε στις 4 αφού ταλαιπωρηθήκαμε λίγο παίρνοντας λάθος μονοπάτι πάνω από το χωριό και κάνοντας κάθετο κατέβασμα μέσα στο πυκνό δάσος και την «αφιλόξενη» βλάστηση. Θέλει λίγη προσοχή στο μέσον περίπου της διαδρομής στο σημείο που συναντάμε τον αυτοκινητόδρομο. Περνάμε τη δεξαμενή και συνεχίζουμε για να βρούμε το μονοπάτι στα 200 περίπου μέτρα, ενώ εμείς βιαστήκαμε και πήραμε ένα μικρό μονοπάτι αμέσως μετά τα χωράφια και ακριβώς στη στροφή.

Φάγαμε στoν Αθανάσιο Διάκο, στην όμορφη πλατεία του χωριού με τον πλάτανο και τη βρύση, και στη συνέχεια καταλήξαμε στην Κάτω Μουσονίτσα σε 45’ περίπου λεπτά με μια διαδρομή μέσα από το δάσος. Συνολική πορεία 8 περίπου ώρες

Ήμασταν τυχεροί που συναντήσαμε ένα μικρό κοπάδι από 6-7 πέρδικες κάτω από τις Πόρτες και απολαύσαμε το πέταγμά τους. Εντυπωσιακή ήταν και η παρουσία ενός σμήνους από μικρά κοράκια, που έκαναν τα παιχνίδια τους με εκπληκτικούς σχηματισμούς. Ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας με ταχύτητα πετάγονταν από τα βράχια και ξαναγύριζαν. Έντονη ήταν η παρουσία των κυνηγών, ιδιαίτερα στο διάσελο πάνω από τα καταφύγια, με τα τζιπ και τα σκυλιά. Συναντήσαμε αρκετά κοπάδια με πρόβατα, αλλά, ευτυχώς για το Δημήτρη, συμπεράναμε ότι τα περισσότερα σκυλιά είχαν απεργία. Να σκεφθείτε ότι περνούσαμε μέσα από τα κοπάδια χωρίς να ακούσουμε γαύγισμα!

Μια γιαγιά στην Κάτω Μουσονίτσα με τη γνωστή απορία και τον αυθορμητισμό μας ρωτάει: Μα γιατί παιδάκι μου πήγατε στο βουνό, δεν λυπάστε τα πόδια σας; Θέλατε να δείτε τίποτα ή έτσι πήγατε; Είμαστε ορειβάτες, τις απαντάμε εμείς. Τι είσαστε; Τροβάτες; Απόρησε η γιαγιά

Είμαστε λοιπόν αμετανόητοι «τροβάτες», ταλαίπωροι, που θέλουμε να δούμε κάτι και παιδεύουμε τα πόδια μας. Αυτοί είμαστε! Σ’ όποιον αρέσουμε.

Μερικές ιστοσελίδες με ενδιαφέροντα πράγματα για τα Βαρδούσια

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ
Και να ενημερώνεστε κάθε φορά που δημοσιεύουμε μια νέα ανάρτηση ιστολογίου.